käyttäjäkokemus | käyttökokemus | käyttöliitymäsuunnittelu | sovelluskehitys | terveys design
Q-Flow leikkaussalivalaisin

Käyttäjäkokemus ei ole yhtä yksiselitteisesti mitattavissa kuin tuotteen tekniset vaatimukset, mutta jakamalla sen osiin ja käyttämällä yleisesti tunnustettuja arviointimenetelmiä voidaan käyttökokemustakin arvottaa ja kehittää mitattavissa olevilla määreillä.

TE3 on suomalainen terveysteknologia-alan sovelluksiin keskittynyt teknologiayritys. TE3 lähestyi meitä liikkuvuuden analysointiin ja liikkuvuusharjoitteluun kehitetyn älykeppinsä (TE3 Mobiity Stick) ja siihen liittyvän mobiilisovelluksen käyttäjäkokemuksen tiimoilta.

Teimme tuotekokonaisuudelle käyttökokemusanalyysin, jossa mobiilisovelluksen ja kepin käyttöönotosta ja käytön eri vaiheista tuotettiin asiakaskokemuspolku. Käytön vaiheita arvioitiin heuristisen muistilistan ja kognitiivisen läpimenon kautta, jonka pohjalta tuotimme suositukset käyttökokemuksen parantamiseksi.

”On todella tärkeää saada oman kuplan ulkopuolelta tulevan ammattilaisryhmän näkemys ja analyysi asiakaskokemuksesta. Määrätietoisesti toteutettu, järjestelmällinen kartoitus antoi kehittäjille täyden uuden näkökannan siitä mihin suuntaan käyttäjäkokemusta tulisi viedä niin visuaalisesti kuin konkreettisesti näppäintasolla.
Jo ensimmäisestä raportista lähtien tuotekehittelijämme saivat inspiraation muutoksiin. Lisäksi laajensimme yhteistyötämme jatkoprojektin merkeissä.”

Ari Laakkonen, toimitusjohtaja, TE3 Mobility

Vuosi: 2020

www.te3mobility.com

Kuva: TE3 Mobility / Marianna Siitonen

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.