Kuinka voidaan digitalisoida sosiaalinen hyvinvointiohjelma säilyttäen sen tehokkuus ja inhimillisyys? Autoimme Avosylin koulutus- ja konsultaatiopalveluita kehittämään olemassa olevalle kasvuohjelmalleen uuden palvelumallin, joka mahdollistaa ohjelman digitalisoinnin ja laajemman yleisön saavuttamisen.
Avosylin koulutus- ja konsultaatiopalvelut on Avosylin yhtymän palvelukokonaisuus, joka tarjoaa useita erilaisia koulutuspalveluita lastensuojelun ja perhehoidon tiimoilta. Tuotettu palvelumalli auttaa palveluntarjoajia hahmottamaan uuden digitaalisen palvelun kehittämisen ja käyttöönoton vaiheita, jotta jokainen tukea tarvitseva pääsisi avun piiriin. Projekti oli erityisen ajankohtainen keväällä 2020 alkaneen Korona-epidemian aiheuttamien yhteiskunnallisten muutosten myötä.
Palvelumalli tuotettiin järjestämiemme työpajojen avulla, joissa tarkastelimme asiakkaan vaiheita ennen palvelua, sen aikana ja sen jälkeen, sekä määritimme palvelutuotannon tehtäviä. Työntekijöitä osallistamalla synnytetty keskustelu nosti esiin erilaisia näkökulmia ja kehitysideoita palvelupolussa, joka kolmen työpajan jälkeen muodosti jo ehyen palvelukokonaisuuden. Huolellisella palvelumallisuunnittelulla ja suunnitelman visualisoinnilla onnistuttiin tunnistamaan uusia kehitysalueita, joita työstämällä mahdollistettiin MES-ohjelman tarjoaminen laajemmalle kohdeyleisölle.
Lue projektista lisää blogistamme: Henkisten hyvinvointipalvelujen digitalisaatio – Case Avosylin koulutus-ja konsultaatiopalvelut
Vuosi: 2020
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.
Muita projektejamme aihealueelta
Sharkmedical – lääkinnällisen innovaation kehittäminen ja kansainvälisen kasvun vauhdittaminen muotoiluyhteistyön avulla
Tuotekehitys ja kaupallistaminen
2022
DigiFinland & Terveyskylä – selkeyttä sotepalveluihin muotoilun avulla
Palvelupolkukuvaukset
2022
Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
Liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
2021
KK Automyynti – kiteytetty palvelumalli ja brändiuudistus vahvistaa kilpailukykyä
Palvelumalli ja brändi-identiteetti
2021